Pasūtītājs: Rīgas brīvostas pārvalde, SIA Baltijas Būvnieks
Gads: 2012 – 2015
Vieta: Latvija
Galvenais mērķis, attīstot infrastruktūru Krievu salā, bija pārcelt ostas darbību un beramkravu pārkraušanu tālāk no Rīgas vēsturiskā centra, lai samazinātu negatīvo ietekmi uz vidi. Galvenais būvuzņēmējs projektā bija Skonto Būve. Tika sakārtota 80 ha plaša teritorija un uzbūvētas četras piestātnes, kā arī izveidots pārejas posms gandrīz 1,5 km garumā starp jaunajām un esošajām piestātnēm. Daugavas padziļināšanas darbos tika pārvietoti gandrīz trīs miljoni m³ grunts, izbūvēti piebraucamie ceļi un šķirošanas sliežu ceļi 12 km garumā. Projekta rezultātā izveidotās dziļūdens piestātnes un infrastruktūra palīdzēja uzlabot Rīgas ostas konkurētspēju un veicināt tās attīstību, kas pozitīvi ietekmēja arī valsts ekonomiku.
LEC pārziņā bija veikt 110 kV kabeļlīnijas pārbūvi (1,3km), uzstādīt kuģu pieslēguma elektroiekārtas un būvēt 10/0,4 kV inženiertīklus, kā arī uzstādīt apgaismojumu un luksoforus ceļu un dzelzceļa pārbrauktuvēs. Lielākais izaicinājums bija Shore Box iekārtu testēšana, kur izveidoja speciālu moduli, lai imitētu kuģa slodzi ar 6,6 kV jaudu un 2 MW jaudu. Rezultātā projekta laikā tika uzstādīts pirmais ShoreBoxTM Baltijas jūras reģionā.
Attēlam ir ilustratīva nozīme