Jelgavā svinīgi atklāta Latvijā jaunākā un modernākā tehniskās apskates stacija

Jau vēstīts, ka jaunās CSDD ēkas projektu Jelgavai izstrādājis arhitektu birojs “Arhis”, savukārt celtniecību veic SIA “Latvijas energoceltnieks”. Būvniecības izmaksas ir ap 1,8 miljoniem eiro. Objekta pamatakmens iemūrēšanas ceremonija notika 2017. gada 14. decembrī.

Sestdien, 22.septembrī tika svinīgi atklāta Jelgavas jaunā tehniskās apskates stacija. Pēc stacijas atklāšanas sekoja šī gada noslēdzošais “Tehniskās apskates nakts” pasākums, kurā bezmaksas diagnostika tika veikta 304 auto. Par vakara “naglu” kļuva Jelgavas leģendas –Rafiņa, kas tika saražots 18 tūkstošos eksemplāru un raksturo Jelgavu kā autobūves pilsētu – tehniskā pārbaude.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis, uzrunājot klātesošos, sacīja: “Jelgavā šodien atklājam Latvijā modernāko un lielāko reģionālo tehniskās apskates staciju. Tā ir tik plaša, ka uz staciju pilnīgi noteikti varēs braukt ne tikai jelgavnieki, bet arī cilvēki no tuvākās apkaimes un novadiem. Ērta, plaša un moderna – tie ir vārdi, kas raksturo jauno staciju.”

CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš: “Beidzot pienācis tas mirklis, kad jelgavnieki var būt priecīgi, jo, lai padarītu ērtāku un pieejamāku tehniskās apskates veikšanu, Jelgavas jaunā stacija kļuvusi divreiz lielāka un tajā līdzšinējo divu tehniskās apskates līniju vietā būs četras līnijas – tas ļaus apkalpot lielāku transportlīdzekļu skaitu.”

Stacijas atklāšanā piedalījās arī Jelgavas mērs Andris Rāviņš, kā arī “Auteko TUV Latvija” un “TUV Rheinland” vadība.

Pirmoreiz Jelgavā – “Tehniskās apskates nakts”

Pēc stacijas atklāšanas pirmoreiz Jelgavā un ar lielu autovadītāju interesi tika aizvadīts pasākums “Tehniskās apskates nakts”, kurā CSDD ne tikai piedāvāja veikt bezmaksas auto diagnostiku, bet arī iespēju plašākam interesentu skaitam pārliecināties par jaunās stacijas ērtumu un plašumu klātienē.

Kaut arī diena bija iesākusies lietaina, tomēr, laikam ejot, laika apstākļi ar katru stundu sāka uzlaboties. Sākoties pasākumam, lietus bija pilnībā mitējies, kas cilvēkiem ļāva pilnvērtīgi baudīt “Tehniskās apskates nakti”. Speciālisti šī gada vienīgajā Zemgales “Tehniskās apskates naktī” pārbaudīja 304 auto un atklāja lielākus vai mazākus bojājumus 71% transportlīdzekļu. Jelgavnieku lielo interesi par pasākumu raksturo arī tas, ka 71 autovadītājs bija devies uz “Tehniskās apskates nakti”, lai veiktu auto tehnisko apskati.

Visbiežāk bojājumi bija saistīti ar bremžu un balstiekārtas sistēmām, kā arī neatbilstošām gaismām. Vecākais auto, kas ieripoja uz bezmaksas auto diagnostiku, bija 1971.gada Žigulītis, savukārt pasākuma vidējais auto vecums bija 16 gadi.

(Materiāls ņemts no csdd.lv publikācijas)

Multifunkcionālas servisa ēkas izbūve Pilssalā

Multifunkcionālā servisa ēka paredzēta Alūksnes pašvaldības aģentūras “ALJA” vajadzībām

Ēkā izvietotas trīs galvenās telpu grupas:

  1. Biroja telpu grupa – darba telpas ar konferenču zāli, vadītāja darba telpu, WC, dušas telpu, tehniskajām telpām un garāžu
  2. Publiski pieejamā telpu grupa – WC apmeklētājiem un WC apmeklētājiem ar kustību traucējumiem, ģērbtuves un dušas telpas
  3. Nomas telpu grupa – Nomas telpa ar palīgtelpām un WC

Veicamie darbi:

  • Monolītā dzelzsbetona pamatu, sienu un pārseguma betonēšana
  • Ekspluatējamā jumta izbūve, ļaujot jumtu izmantot gan kā skatu platformu apmeklētājiem, gan kā tiesnešu un glābēju platformu
  • HPL plātņu un stiklotās fasādes izbūve
  • Iekšējie apdares darbi – flīzēšana, krāsošana, HPL plātņu montāža
  • Iekšējo un ārējo inženiertīklu izbūve – elektrība, vājstrāvas, kanalizācija, ūdensvads, apkure, ventilācija
  • Teritorijas labiekārtošana – pieguļoša betona un koka dēļu terases, daudzlīmeņu sēd zona, betona pontonu un koka pāļu  laipas ezerā, bruģēti celiņi, kā arī apzaļumošana

Uzsākta elektrolīnijas “Kurzemes loks” 3. posma izbūve

2017.gada 27. jūlijā ir pacelti pirmie elektrolīnijas “Kurzemes loks” balsti Dundagas novadā, pēc AS “Augstsprieguma tīkls” pasūtījuma uzsākot projekta trešā posma izbūvi.

Kopumā 330kV augstsprieguma elektrolīnijas Ventspils – Tume – Imanta būvniecība ir uzsākta Dundagas, Talsu, Kandavas un Tukuma novados, bet pārējā trasē turpinās detalizēta būvprojekta izstrāde un saskaņošana. Visi darbi projekta ietvaros ir jāpabeidz 2019.gadā, kopējais 330kV līnijas garums ir 214,3 kilometri, izmaksas – 127 miljoni eiro, no kuriem 55 miljoni eiro ir Eiropas Savienības līdzfinansējums.

SIA “Latvijas Energoceltnieks” posmā no Ventspils līdz Valdemārpils nozarei uz trases darbojas un strādā dotajā brīdī aptuveni 100 cilvēki. Tiek veikti tādi darbi kā trases sagatavošana, ģeoloģiskā izpēte balstu atrašanās vietās, inženierģeodēziskie darbi, pamatu izbūve balstiem, balstu metālkonstrukciju montāža, zemsprieguma un vidējā sprieguma šķērsojošo gaisvadu līniju pārlikšana zemē u.c. darbi.

LEC posmi:

Trases garums posmā Dundaga – Valdemārpils nozare – 18,7 km (54 balsti)
Trases garums posmā Ventspils – Dundaga – 48,5 km (139 balsti)
Trases garums posmā Talsi – Kandava – 23,9 km (75 balsti)
Trases garums posmā Lielupes pāreja 330kV – 3,3 km (11 balsti)
Trases garums Dzintaru ievadā – 1,0 km (4 balsti)
Trase garums posmā Priedaine – Imanta 330kV – 10,5 km (37 balsti)
Kopējais LEC apjoms – 105,9 km (320 balsti)

Plašāka informācija ir pieejama un skatāma zemāk norādītajā linkā no 27. jūlija reportāžas:

https://www.youtube.com/watch?v=eAwiBDH16cs

 

Ikšķiles vidusskolas piebūve svin Spāru svētkus

28.jūnijā Ikšķiles vidusskolas piebūvei svinēja Spāru svētkus, kuros piedalījās SIA “Latvijas Energoceltnieks” un novada pašvaldības pārstāvji. Latviešu tautas tradīcijās šie svētki simboliski iezīmē brīdi, kad apjomīgākie būvdarbi paveikti un būvniecība ieiet nākamajā fāzē.

Savā uzrunā klātesošajiem Ikšķiles novada domes priekšsēdētājs Indulis Trapiņš pateicās SIA “Latvijas Energoceltnieks” par veiksmīgo sadarbību projekta īstenošanā, uzsverot, ka būvnieks ir veiksmes atslēga, risinot arī aktuālus, ar būvniecību saistītus jautājumus. “Šis projekts ir īpašs ar to, ka mēs šeit būvējam bērniem. Šī ir svēta vieta, kur Ikšķiles novada bērni iegūs savu izglītību.”

Pašvaldības izpilddirektors Juris Rudens atzina, ka darbs skolas piebūvē norit kvalitatīvi un profesionāli, visi aktuālie jautājumi tiek operatīvi risināti. Arī SIA “Latvijas Energoceltnieks” valdes priekšsēdētājs Didzis Vītols uzsvēra: “[..] par rezultātu varam priecāties, jo uzvilkts vainags. Bet turpinājumā- uzņēmuma vārdā varu apsolīt, ka pašvaldība būs gandarīta par rezultātu!”

2016.gada 22.septembrī Ikšķiles novada pašvaldība noslēdza līgumu ar būvniecības uzņēmumu “Latvijas Energoceltnieks” (LEC) par projekta “Ikšķiles vidusskolas pārbūve” īstenošanu, savukārt 2017.gada 13.aprīlī Ikšķiles vidusskolas jaunā sākumskolas korpusa pamatos tika iemūrēta kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm.

Avots: Ikšķiles novads www.ikskile.lv

Ķeguma HES ūdens pārgāznes aizvaru daļēja nomaiņa

Kopš tās uzcelšanas 1939. gadā Daugavas vecākā hidroelektrostacija ir bijusi nozīmīgs atjaunojamās enerģijas avots valstī. Ķeguma HES 6. un 7. laiduma aizvaru nomaiņa tika veikta, lai paaugstinātu dambja drošumu.

Divi esošie 80 m platie vārstuļa tipa aizvari tika nomainīti ar astoņiem jauniem vertikāliem aizvariem. To distances vadība tiek īstenota no Ķeguma HES2 vadības pults, kas ļauj atsevišķi regulēt katra aizvara atvērumu. Maksimālā aizvēruma stāvoklī aizvaru augšējā mala atrodas uz 33,25 m atzīmes, kas nodrošina aizsardzību pret ūdens šļakstīšanos pār tiem. Tehniskā risinājuma galvenais uzdevums, kas tika veiksmīgi atrisināts projektēšanas stadijā, bija novērst ūdens caurplūdes spējas samazinājumu, kas ir sagaidāma, četrreiz palielinot aizvaru skaitu. Rezultātā astoņu jauno aizvaru kopējā caurplūdes spēja pēc pārbūves ir 3280 m3/s. Līdzās paaugstinātai drošībai jauno aizvaru priekšrocības ir samazinātas ekspluatācijas izmaksas un iespēja darbināt tos pie īpaši zemām vides temperatūrām.

Jānis Sproģis,
SIA “Latvijas Energoceltnieks” Energobūvniecības virziena vadītājs

Mūsu uzņēmumam ir pieredze, strādājot ārvalstu enerģētikas, būvniecības un sakaru tirgū, un mēs augstu vērtējam iespēju pielietot savas zināšanas vērienīgos Latvijas enerģijas infrastruktūras atjaunošanas projektos.

Ikšķiles vidusskolas jaunās piebūves pamatos iemūrē Laika kapsulu

13.aprīlis SIA “Latvijas Energoceltniekam” un Ikšķiles novadam bija vēsturiska diena, jo Ikšķiles vidusskolas jaunā sākumskolas korpusa pamatos tika iebūvēta Laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm.

Svinīgajā ceremonijā vēstījumu parakstīja Ikšķiles novada domes priekšsēdētājs Indulis Trapiņš un SIA “Latvijas Energoceltnieks” būvdarbu vadītājs Edijs Ramiņš.

Līdz ar vēstījumu nākamajām paaudzēm kapsulā tika ievietots “Ikšķiles Vēstu” izdevums, kurā publicēts raksts par Ikšķiles vidusskolas piebūves celtniecību, kā arī eiro monēta, kas rotāta ar Latvijas simbolu – tautu meitu Mildu.

Lai visiem skolēniem nodrošinātu mūsdienu prasībām atbilstošu mācību vidi, 2016.gada 22.septembrī Ikšķiles novada pašvaldība noslēdza līgumu ar būvniecības uzņēmumu “Latvijas Energoceltnieks” par projekta “Ikšķiles vidusskolas pārbūve’ īstenošanu. Projekts ir kā simboliska dāvana skolas 50 gadu jubilejā. Ikšķiles vidusskolas pārbūves darbu ietvaros tiks uzcelta jauna piebūve ar 3 stāviem sākumskolai. Jaunajā korpusā paredzēts izveidot 16 mācību telpas, mūzikas un dabas zinību kabinetu, skolotāju istabu, apvienotu ar konferenču zāli, tehniskās telpas, trenažieru zāli un pagrabstāvā – plašas garderobes.

“SIA “Latvijas Energoceltnieks” ir liels gods piedalīties šajā būvobjektā. 25 gadu pastāvēšanas laikā esam būvējuši ļoti daudz skolu dažādās Latvijas pašvaldībās, bet reti kur mēs esam sastapuši tik pretimnākošu pasūtītāju, skolas vadību un iedzīvotājus. Šī pozitīvā attieksme noteikti veicinās darbu kvalitāti. Gribētos, lai jaunajai ēkai ir ilgs mūžs, un tās  pamatos iemūrēto kapsulu ar vēstījumu neviens nekad neatrod,” sacīja būvdarbu vadītājs Edijs Ramiņš.

VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga””- biznesa zāles pārbūve

SIA „Latvijas Energoceltnieks” ir uzsācis būvniecības darbus pie esošās biznesa zāles zonas pārbūves par publisku pasažieru kustības zonu 824 m2 platībā

Darbos paredzēts:

– Esošās pasu kontroles zonas (robežas) demontāža un pārcelšana uz Ziemeļu piestātni
– Ziemeļu termināla 3.stāva biroja telpu pārbūve par biznesa klases uzgaidāmo zāli 866 m2
– Gaisa tilta izbūve starp divām lidostas daļām un esošā lifta pagarināšana par vienu stāvu
– Iekšējo inženierkomunikāciju pielāgošana jaunajam plānojumam

Pārbūves darbi tiek veikti, nodrošinot lidostas nepārtrauktu funkcionēšanu un darbus plānots pabeigt 2017.gada maijā.

Biokurināmās koģenerācijas stacijas jaunbūve Vestienas ielā 2, Rīga

SIA „Latvijas Energoceltnieks” ir uzsācis Biokurināmās koģenerācijas stacijas būvniecību ar elektrisko jaudu 4,4 MWe un siltuma jaudu 20 MWth

Koģenerācijas stacijā tiek uzstādīts Dānijas kompānijā “Justsen Energiteknik” izgatavots 24 MWth jaudas katls ar lietderības koeficientu 88,11 %, kurā, sadegot koksnes atliekām, notiks ūdens iztvaikošana.

Saražotais tvaiks tiks padots Rumānijas kompānijā “General Turbo” izgatavotai tvaika turbīnai, kura darbinās elektroģeneratoru, tā ražojot elektroenerģiju.

Atstrādātais tvaiks no turbīnas tiks padots siltummainim, kurš uzsildīs siltumtīklos esošo ūdeni, kuru izmantos Rīgas centralizētajai siltumapgādei pieslēgto ēku apsildei. Atlikušais tvaiks tiks kondensēts un padots uz katlu, nodrošinot nepārtrauktu ūdens aprites ciklu.

Kurināmā glabāšanai tiek izbūvēta slēgta tipa koksnes šķeldas glabātuve ar 8 m augstām monolītā dzelzsbetona sienām.

Jaunās Biokurināmās koģenerācijas stacijas ieguvumi:

– efektīvāk izmantot kurināmo
– samazināt izmešu daudzumu
– panākt zemākas enerģijas ražošanas izmaksas
– samazināt siltuma zudumus
– vietējā kurināmā izmantošanas gadījumā tiek veicināta reģionālā attīstība

“Kurzemes loka” 3.posma projektēšanas un būvniecības darbus veiks apvienība “LEC, RECK un Empower”

AS”Augstsprieguma tīkls” izsludinātajā iepirkuma procedūrā augstsprieguma līnijas “Kurzemes loks” 3.posma projektēšanas un būvniecības darbiem līguma slēgšanas tiesības ieguvusi personu apvienība “LEC, RECK un Empower”, kur vadošais būvuzņēmējs ir SIA”LEC”.

2016.gads paredzēts projektēšanas darbiem un šobrīd aktīvi darbi norisinās pie šādām pozīcijām:

– Trases nospraušanas;
– Balstu konstrukciju izstrādes;
– Balstu izvietošanas pa trasi;
– Būvprojekta minimālā sastāvā sagatavošanas, un iesniegšanas novadu pašvaldībās;
– Ģeoloģisko izpētes darbu uzsākšanas.

“Kurzemes loks” ir energoinfrastruktūras projekts, kura ietvaros paredzēts izbūvēt 330 kV gaisvadu augstsprieguma elektrolīniju Latvijas rietumu daļā, lai novērstu līdz šim iztrūkstošo palielinātas jaudas pieslēgumu iespējamību Kurzemē.

Kopā ar “Kurzemes loka” līnijas attīstīšanu un izbūvi “Augstsprieguma tīkls” paredz modernizēt apakšstacijas “Sloka”, “Dzintari” un “Priedaine” un esošo gaisvadu līniju ievadus vai savienojumus Jūrmalā. Tāpat patlaban tiek veikta izpēte jaunu apakšstaciju būvniecības nepieciešamībai Dubultos un Vaivaros, kā arī jaudas palielināšanai Priedainē, lai spētu apmierināt arvien pieaugošo pieprasījumu un garantēt drošu elektroenerģijas piegādi.

Fizisku darbu uzsākšana plānota 2017. gada sākumā.

Projekta realizācijas gala termiņš: 2019. gada jūlija beigas.

Rīgas HES rekonstrukcija- pirmā hidroagregāta ģeneratora rotoru pārceļ uz montāžas laukumu

31. maija pēcpusdienā notika hidroagregāta Nr. 1 lielākās detaļas – ģeneratora rotora (350 tonnas) – izcelšana un novietošana montāžas laukumā tā atjaunošanas procesam, kur veiksmīgi līdzdarbojas arī SIA „Latvijas Energoceltnieks”.

SIA “Latvijas Energoceltnieks” līgumu noslēdza 2015.gada 17.decenbrī, uzsākot sagatavošanās darbus. Šobrīd notiek Rīgas HES hidroagregāta Nr.1 demontāžās process, kad visas galvenās iekārtas tiek izceltas no šahtas, lai uzsāktu to atjaunošanu.

Rīgas HES hidroagregātiem rekonstrukcijas gaitā ir paredzēts nomainīt hidroturbīnas, veikt ģeneratoru statoru nomaiņu, kā arī rotora polu izolācijas nomaiņu, un pilnībā atjaunot stacijas vadības sistēmu. Taču katram agregātam rekonstrukcijas apjoms ir dažāds.Rekonstrukcijas darbu veikšana ir sarežģīts process, kas prasa ļoti augstu precizitāti. Darbs tiek veikts, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, lai sasniegtu izcilu rezultātu – Rīgas HES veiksmīgu, konkurētspējīgu  darbību enerģētiskajā sistēmā un brīvā elektroenerģijas tirgū.

Visu sešu hidroagregātu rekonstrukcija ir nepieciešama, jo tie ir tehniski nokalpojuši, to efektivitāte atpaliek no mūsdienu prasībām. Jāuzsver, ka hidroagregātu  rekonstrukcijas izpildes grafiks ir sarežģīts: remonts iespējams tikai starppalu periodos, un būtiski, ka vienā gadā var rekonstruēt tikai vienu agregātu. Darbus plānots pabeigtlīdz 2022. gada 1. aprīlim. Hidroagregātu rekonstrukcija notiek AS „Latvenergo” investīciju programmas ietvaros.

Rīgas HES ir ekspluatācijā kopš 1974. gada. Stacijā darbojas 6 hidroagregāti ar kopējo jaudu 402 MW – rekonstrukcijas darbu laikā paredzēts atjaunot novecojušās iekārtas, paaugstinot to darbības drošību un būtiski kāpinot HES efektivitāti. Pēc rekonstrukcijas Rīgas HES gadā saražos par aptuveni 20 GWh vairāk elektroenerģijas nekā līdz šim (tas atbilst vidējas Latvijas pilsētas gada patēriņam).

Rekonstrukcijas projekta galvenās aktivitātes:

– Rīgas HES hidroagregātu Nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6 rekonstrukcija;
– tehnisko un ekonomisko parametru uzlabošana, palielinot hidroagregātu lietderības koeficientu;
– hidroagregātu pieejamības un drošības darbību uzlabošana;
– ekspluatācijas izmaksu samazināšana un hidroagregātu atjaunošanas remonta veikšanas perioda pagarināšana;
– potenciālo risku novēršana, lai nepieļautu vides piesārņojumu ar eļļu.

(materiāls ņemts no www.latvenergo.lv publikācijas)